KSIĄŻKI
- Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci : perspektywa pedagogiczna / Małgorzata Stańczak. – Wyd. I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019
 - Dzieci zdolne i uzdolnione / Alicja Baum, Joanna Łukasiewicz-Wieleba // W: Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2017. – S. 206-228
 - Edukacyjny wymiar samodzielności poznawczej : szkice teoretyczne i dociekania empiryczne w kontekście zdolności uczniów gimnazjum / Małgorzata Jabłonowska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016
 - Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tł. Aleksandra Weksej. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2019
 - Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017
 - Rodzicielskie sposoby rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013
 - Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. – Warszawa : Difin, 2018
 - Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej / Małgorzata Marmola // W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym / pod red. nauk. Urszuli Grucy-Miąsik. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. – S. 285-294
 - Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych – stymulacja zdolności dzieci i młodzieży / Katarzyna Chudy, Joanna Lulek, Katarzyna Wałęga // W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym / pod red. nauk. Urszuli Grucy-Miąsik. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. – S. 295-302
 - Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji / Karolina Skarbek // W: Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka / pod red. Elżbiety Płóciennik, Doroty Radzikowskiej. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. – S. 85-98
 - Uczeń zdolny w szkole. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Dominika Bardzińska // Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / red. nauk. Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2020. – S. 108-125
 
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 30-31
 - Dostrzec w uczniu talent / Arkadiusz Siwko ; rozm. przepr. Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 28-31
 - Dziecko zdolne czy nad wyraz ambitni rodzice / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 6, s. 16-19
 - Fascynujący Świat Nauki, czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska. – Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 49-61
 - Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas // Nowa Szkoła. – 2016, nr 2, s. 34-45
 - Geny czy środowisko? / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 20, s. 16
 - Identyfikowanie ucznia zdolnego w szkole / Joanna Skoczylas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 6, s. 23-29
 - Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz // Geografia w Szkole. – 2016, nr 2, s. 30-33
 - Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek // Nowa Szkoła. – 2016, nr 7, s. 32-43
 - Jak pracować z uczniem zdolnym / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Biologia w Szkole. – 2020, nr 5, s. 26-30
 - Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich// Język Polski w Gimnazjum. – 2017/2018, nr 4, s. 28-49
 - Kiedy zdolności to za mało : praca z uczniem ze SPE / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 84, s. 13-16
 - Koncepcja, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 7-19
 - Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 20-30
 - Mój talent moim bogactwem : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Izabela Faleńczyk, Małgorzata Sasin // Wychowawca. – 2017, nr 6, s. 24
 - Nauczycielskie atrybucje zdolności do matematyki uczniów i uczennic / Dorota Turska // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 2, s. 25-40
 - Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska // Remedium. – 2016, nr 11, s. 14-15
 - Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
 - Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 35-38
 - Praca z uczniem szczególnie zdolnym / Dorota Zająć // Monitor Dyrektora Szkoła. – 2018, nr 10/2018, s. 50-53
 - Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dariusz Zając // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 27-30
 - Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 3/4, s. 6-10
 - Praca z uczniem zdolnym ruchowo na lekcji wf / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 6, s. 5-9
 - Prymus pod presją / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 3, s. 12
 - Przedszkolak szczególnie uzdolniony / Małgorzata Łoskot // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 91, s. 58-61
 - Przegląd badań nad szkolnymi i pozaszkolnymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych / Marek Muszyński [et al.] // Edukacja. – 2016, nr 4, s. 78-99
 - Przegląd badań nad związkami zdolności przestrzennych z kompetencjami z nauk ścisłych uczniów i studentów / Dariusz Drążkowski, Krzysztof Piątkowski, Jakub Szwedo, Marcin Jadwiżyc // Edukacja. – 2017, nr 1, s. 67-84
 - Rozpoznawanie i rozwijanie talentów uczniów z dysleksją / Aleksandra Kubala-Kulpiński // Polonistyka 2020, nr 6, s. 35-39
 - Słowa i słufka : czyli jak rozwijać zdolności lingwistyczne / Joanna Hoffmann // Świetlica w Szkole. – 2017, nr 2, s. 6-7
 - Specyficzne zaburzenia zdolności matematycznych / Edyta Szczepkowska // Życie Szkoły 2017, nr 10, s. 23-27
 - Syndrom „cudownego dziecka” : uwagi aksjologiczno-pedagogiczne / Wiesław Setlak // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 26-34
 - Tutoring szansą rozwoju talentów w polskiej szkole / Magdalena Leżucha // Wychowanie na co Dzień. – 2018, nr 1, s. 8-14
 - Uwaga na talenty / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 51/52, s. 20
 - Wspieranie uczniów zdolnych / Urszula Solińska // Wychowawca. – 2016, nr 5, s. 16-17
 - Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 94, s. 42-45
 - Zdolności twórcze czyli Sposób na niekonwencjonalne myślenie i działanie / Anna Kałuba-Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 1, s. 59-61
 - Zdolny uczeń – jak z nim pracować? / Joanna Łukowicz-Loska // Inspiracje Nauczanki. – 2019, nr 5, s. 46-49
 
Oprac. Małgorzata Percińska
12.02.2021

