Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne – zestawienia bibliograficzne w wyborze za lata 1971-2011

KSIĄŻKI

  1. Jakość pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej : mierzenie, budowanie systemu, zarządzanie / Anna Frydrychowicz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006
  2. Ministerstwo Edukacji Narodowej o pomocy psychologiczno-pedagogicznej / oprac. Elżbieta Gałecka [et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Biuro Administracyjne, 2001
  3. Pedagogika wobec kryzysów życiowych / pod red. Jerzego Stochmiałka. – Warszawa : Instytut Technologii Eksploatacji, 1998
  4. Poradnia w szkole : z doświadczeń Szkolnego Ośrodka Pomocy Rodzinie : praca zbiorowa / pod red. Ewy Kozdrowicz ; Polska Liga Trzeźwość. – Wyd. 2 popr. – Warszawa : Agencja Informacji Użytkowej „Bivar”, 1993
  5. Poradnictwo jako wzmacnianie środowiska wychowawczego / Olga Czerniawska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy CRZZ, 1977
  6. Poradnictwo pedagogiczne / Henryk Smarzyński ; Polska Akademia Nauk. Oddział w Krakowie. – Kraków : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1971
  7. Poradnictwo pedagogiczne / Róża Pawłowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986
  8. Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  9. Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. – Wyd. 2, popr. i rozsz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  10. Praca poradni wychowawczo-zawodowej : model empiryczny i różnicowanie się funkcji / Alicja Kargulowa. – Warszawa : Instytut Wydawniczy CRZZ, 1979
  11. Psychologia praktyczna w systemie oświaty : praca zbiorowa / pod red. Krystyny Ostrowskiej. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1999
  12. Psychology for teachers / David Fontana. – 2 ed. – Leicester : The British Psychological Society, 1991
  13. Trzy koła : propozycje dla wychowawców klas. Z. 2 / pod red. Barbary Wolniewicz-Grzelak i Alicji Nowakowskiej. – Warszawa : Fundacja Wychowawców i Młodzieży „Prom”, cop. 2000

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Aktualny stan i problemy poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego / Krystyna Ostrowska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1998, nr 1, s. 5-17
  2. Być bliżej dziecka czyli Zmiany w podejściu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Leśniewska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 81-84
  3. Diagnoza psychologiczna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych / Irena Obuchowska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1997, nr 2, s. 52-54
  4. Drogi i bezdroża pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Bożena Tomaszek // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 141-147
  5. Dylematy nauczycieli dotyczące udzialania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Lidia Mackiewicz-Adamska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 6-10
  6. Dyskusje wokół tożsamości poradnictwa pedagogicznego / Barbara Skałbania // Edukacja Dorosłych. – 2010, nr 1, s. 189-197
  7. Egzamin równych szans / Monika Domon // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 2, s. 86-90
  8. Ewolucja form pomocy świadczonych w poradni psychologiczno-pedagogicznej w toku reformy systemu oświaty / Alicja Żywczok, Wojciech Żywczok // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2001, nr 1, s. 5-10
  9. Informacja o stanie przygotowania poradni psychologiczno-pedagogicznych do zadań z zakresu profilaktyki / Bożena Kamińska-Buśko // Problemy Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego. – 2003, nr 1, s. 148-155
  10. Jak pomagać? / Magda Wójcik // Remedium. – 2003, nr 5, s. 20-21
  11. Nowe formy poradnictwa i pomocy psychologicznej, logopedycznej i pedagogicznej / Kinga Kozłowska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego. – 1998, nr 1, s. 122-128
  12. O dobry system opieki nad dzieckiem / Henryk Zabrocki // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2000, nr 4, s. 9-11
  13. O opiniach wydawanych przez poradnie / Bogusław Chmurzyński // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2002, nr 3, s. 34-36
  14. Oko umysłu / Iza Kujawska // Głos Nauczycielski. – 2003, nr 19, s. 6-7
  15. Opiniodawstwo psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb edukacji / Piotr Wiliński // Edukacja. – 2003, nr 1, s. 97-110
  16. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 86-90
  17. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie / Ewa Kozak // Remedium. – 2004, nr 6, s. 12
  18. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (o współpracy między szkołą a poradnią psychologiczno-pedagogiczną) / Ewa Materka // Nowa Szkoła. – 2003, nr 8, s. 27-30
  19. Pomóc pomocy / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. – 2007, nr 1, s. 6
  20. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna a szkoła / Danuta Walczak // Życie Szkoły. – 2003, nr 1, s. 54-55
  21. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne w czterdziestoleciu 1957-1997 / Danuta Rogowska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1998, nr 1, s. 46-54
  22. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne w świetle danych sprawozdawczych (1996/97) / Anna Braunek-Jaszewska, Jolanta Czajka // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1998, nr 1, s. 18-35
  23. Poradnictwo wychowawcze / Alina Pliszka // Wychowawca. – 2000, nr 2, s. 15
  24. Poradnie do szkół / Magdalena Kaszulanis // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 18, s. 6
  25. Praca z dzieckiem zdolnym w działalności poradni psychologiczno-pedagogicznej / Józef Lewczak // Kwartalnik Edukacyjny. – 2000, nr 3, s. 45-49
  26. Praca z rodzinami wychowanków domu dziecka / Izabela Owczaruk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2006, nr 9, s. 25-32
  27. Prawne uwarunkowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach / Ewa Brańska // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 28-31
  28. Rodzice a szkoła – założenia współdziałania w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Bożena Świderska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 89-90
  29. Rola pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkolnym programie wychowawczym / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 12, s. 16-21
  30. Szanse i trudności pomocy psychologicznej w szkole / Anna Borucka // Remedium. – 2006, nr 1, s. 6-7
  31. Środowiskowe programy profilaktyczno-wychowawcze dla młodzieży gimnazjalnej / Anna Braunek [et al.] // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2000, nr 2, s. 58-95
  32. Terapia zabawą w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej / Anna Liwak, Bożena Rusinek // Klanza w Czasie Wolnym. – 2004, nr 2, s. 3-7
  33. Test komunikacji zadaniowej rodzic – dziecko / Anna Frydrychowicz // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2003, nr 2, s. 74-77
  34. W jaki sposób można wyrównać szanse dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? / Bożena Wróbel // Forum Humanistów. – 2001, nr 1, s. 31-34
  35. Warunki i sposoby realizacji programów profilaktycznych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Polsce / Czesław J. Czabuła, Maciej Pałyska, Joanna Raduj // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 2001, nr 4, s. 14-19
  36. Wewnętrzne mierzenie jakości pracy w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 5, s. 26-28
  37. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka sześcioletniego muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz // Doradca. – 2001, nr 25, s. 41-42
  38. Współpraca poradni z pedagogiem szkolnym / Jadwiga Markert-Depta // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 9, s. 34-35, 43
  39. Wymiary interwencji psychologiczno-pedagogicznej / Robert Porwak // Remedium. – 2004, nr 4, s. 1-3
  40. Zadania dyrektorów i nauczycieli publicznych przedszkoli i gimnazjów w okresie przejściowym wdrażania zmian w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 85-88
  41. Zadania poradni psychologiczno-pedagogicznych w pracy z dzieckiem nieprzystosowanym społecznie / Jadwiga Jastrzębska // Doradca. – 2000, nr 22, s. 53-54
  42. Zanim będzie za późno / Tomasz Biernat // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 1/2, s. 35-37

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót