Rozwój zawodowy nauczyciela – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2020

Zestawienie obejmuje następujące zagadnienia: awans zawodowy, doskonalenie wewnątrzszkolne, działalność placówek doskonalenia nauczycieli, doradztwo metodyczne.

Jeśli chodzi o podstawę prawną awansu zawodowego nauczycieli, obowiązuje Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1650). Należy wziąć to pod uwagę analizując materiały z lat ubiegłych.

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. ABC nauczyciela mianowanego / Maria Pecyna // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 90, s. 42-43
  2. Action Learning jako metoda wspomagania rozwoju nauczycieli / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 7, s. 80-83
  3. Aktualna dokumentacja postępowania końcowego w procedurze awansu zawodowego nauczyciela w 2019 r. / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3, s. 12-16
  4. Aktualna dokumentacja postępowania końcowego w procedurze awansu zawodowego nauczyciela w 2019 roku // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 3, s. 4-8
  5. Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego / Anna Kiełb // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 13, s. 24
  6. Awans nauczyciela – obowiązek dyrektora : wywiad z Izabelą Suckiel, konsultantką ds. doskonalenia zawodowego kadry kierowniczej oświaty, o roli dyrektora na ścieżce awansu zawodowego nauczyciela / rozm. przepr. Agata Kapela, Klaudia Elert // Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2014, nr 51, s.10-14
  7. Awans nauczyciela a rozwój szkoły / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, s. 42-45
  8. Awans zawodowy – szukajmy lepszych rozwiązań / Marek Kazimierowicz // Nowa Szkoła. – 2010, nr 1, s. 18-21
  9. Awans zawodowy nauczyciela / Ewa Norkowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 1, s. 54-61
  10. Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego i konsekwencje błędnie wydanej decyzji / Marcin Majchrzak // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 6, s. 18-21
  11. Awans zawodowy nauczyciela mianowanego : wzory dokumentów // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 3, s. 27-36
  12. Awans zawodowy nauczyciela po nowemu czyli jak zostać nauczycielem kontraktowym i mianowanym / Zofia Szmidt // Geografia w Szkole. – 2019, nr 4, s. 28-32
  13. Awans zawodowy nauczyciela stażysty – wzory dokumentów // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 2, s. 33-41
  14. Awans zawodowy nauczycieli – nowe rozporządzenie / Maja Stawarz-Siedlecka // Oświata Mazowiecka. – 2013, nr 2, s. 10
  15. Awans zawodowy nauczycieli – zadania dyrektora / Dorota Igielska // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 74-78
  16. Awans zawodowy nauczycieli : co się zmieniło od 1 września 2019 r. / Dariusz Skrzyński // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 10, s. 6-9
  17. Awans zawodowy nauczycieli języków obcych – przykładowe pytania z egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego / Olga Aleksandrowska // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 4, s. 90-93
  18. Awans zawodowy polskich nauczycieli : analiza pedagogiczno-prawna / Anna Zielińska // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 2, s. 117-131
  19. Awansowanie w okresie przejściowym / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 31/32, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  20. Awansowe grzechy główne. [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 22, s. 17
  21. Awansowe grzechy główne. Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 24, s. 17
  22. Bądź dobrym opiekunem. [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 48, s. 18
  23. Bądź dobrym opiekunem. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 49, s. 18
  24. Bądź dobrym opiekunem. Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 50, s. 17
  25. Biblioteka jako element doskonalenia / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 5, s. 82-84
  26. Biblioteki pedagogiczne partnerem szkoły czyli Nowy model doskonalenia nauczycieli / Jarosław Kordziński, Marianna Hajdukiewicz // Poradnik Bibliotekarza. – 2015, nr 2, s. 24-26
  27. Biblioteki w sieci / Jarosław Kordziński, Jakub Osiński // Poradnik Bibliotekarza. – 2015, nr 3, s. 13-15
  28. Bilokacja szkoleniowa / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 8, s. 64-65
  29. Blended learning – przyszłość edukacji? / Anna Przybył // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 6, s. 24
  30. Być nauczycielem w Europie / Magdalena Górowska-Fells // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 1, s. 107-112
  31. Cenzurka od Zalewskiej / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 23, s. 6
  32. Co dalej z awansem zawodowym nauczycieli po 1 września 2018 roku? / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 93, s. 14-21
  33. Co dalej z awansem zawodowym nauczycieli po 1 września 2018 roku? / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 6, s. 51-60
  34. Co nowego od września? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 33/34, s. 23
  35. Co z tym awansem / Wiesława Mądrowska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 75, s. 4-8
  36. Coaching i mentoring – wspieranie rozwoju zawodowego / Małgorzata Sidor-Rządkowska // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 11, s. 22-24
  37. Coaching w pracy nauczyciela / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2012, nr 10, s. 46-49
  38. Coraz bardziej nowoczesny nauczyciel / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 27, s. 52-53
  39. Cyfrowy inżynier Przemysłu 4.0 nadciąga… / Ewa Kędracka // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 3, s. 61-65
  40. Czy nauczyciele uczą się przez całe życie? Kompetencje i aktywność edukacyjna nauczycieli / Barbara Worek, Magdalena Jelonek, Marcin Kocór // Edukacja. – 2017, nr 1, s. 85-107
  41. Czy szkoły mogą uczyć się razem? / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, dod. Akademia Zarządzania „Dyrektora Szkoły”, s. I-VIII
  42. Dążenie do dalszych sukcesów / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 8, s. 75-77
  43. Decyzja o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 52, s. 32
  44. Dłużej od awansu do awansu / Joanna Skrobisz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 6, dod. „Bliżej prawa”, s. III.
  45. Dobieranie szkoleń do potrzeb nauczycieli / Magdalena Goetz // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 3, s. 56-62
  46. Dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli / Agata Piszko // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 11, s. 36-38
  47. Dokąd nas prowadzą ścieżki awansu zawodowego? / Grażyna Jańczyk // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 1/2, s. 32-35
  48. Doktorat skraca awans / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 40, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  49. Dokumentacja do wniosku nauczyciela mianowanego / Maria Pecyna // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 25-29
  50. Doradztwo pedagogiczne – niewykorzystany element doskonalenia nauczycieli / Seweryn Sulisz // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2011, nr 6, s. 4-9
  51. Doskonalenie i dokształcanie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych warunkiem rozwoju zawodowego / Elżbieta Buchcic // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2012, nr 1, s. 53-60
  52. Doskonalenie nauczycieli w 2019 r. / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3, 17-20
  53. Doskonalenie zawodowe nauczycieli – kilka słów o tym, jak sprawnie podnosić poziom dydaktyczno-wychowawczy placówki przedszkolnej / Aleksandra Szataniak // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 79, s. 20-24
  54. Doskonalenie zawodowe nauczycieli / Ewa Norkowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 9, s. 56-58
  55. Doskonalenie zawodowe nauczycieli i związane z tym powinności dyrektora szkoły / Danuta Rodziewicz // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 1, s. 48-51
  56. Doskonalenie zawodowe nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła. – 2011, nr 2, s. 97-104
  57. Doskonalenie zawodowe nauczycieli / Marek Kazimierowicz // Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 25-28
  58. Doskonalenie zawodowe nauczycieli / Marta Handzlik // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 59, s. 57-58
  59. Doświadczenia Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu w prowadzeniu sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy / Urszula Tobolska // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 4-9
  60. Dynamika awansowania / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 35, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  61. Dyplomowanie „nietypowych” / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 31/32, s. 24-25
  62. Dyplomowany po zmianach. [Cz.1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 7/8, s. 17
  63. Dyplomowany po zmianach. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 40, s. 18
  64. Działalność społeczna a awans zawodowy / Iwona Wolińska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 6, s. 15
  65. „Edukacja na Nowo” zaczyna się od nauczyciela / Dorota Janczak, Izabela Rudnicka // Meritum. – 2014, nr 3, s. 75-77
  66. Egzamin nauczyciela kontraktowego / Maria Pecyna // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s. 26-28
  67. Finansowanie doskonalenia : komentarz / Antoni J. Jeżowski // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 4, s. 46
  68. Finansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli / Antoni Jeżowski // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 17-18
  69. Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli / Magdalena Rzepa // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2009, nr 4, s 32-45
  70. Fundament kompetencji pedagogicznych / Joanna Femiak // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 113-119
  71. I wespół w zespół – czyli O sieciach współpracy dyrektorów szkół / Jarosław Kordziński // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 64, s. 16-17
  72. Innowacja pedagogiczna / Kinga Kuczek // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 1, s. 18-19
  73. Jak motywować do podnoszenia kompetencji / Magdalena Goetz // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 5, s. 75-77
  74. Jak o tym napisać? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 1/2, s. 23
  75. Jak o tym napisać? Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 3, s. 17
  76. Jak ułożyć teczkę? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 14, s. 18
  77. Jak właściwie motywować pracowników? : plan doskonalenia nauczycieli / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 47, s. 41-44
  78. Jak zostać kontraktowym? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 36, s. 18
  79. Jak zostać kontraktowym? [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 35, s. 17
  80. Jak zostać kontraktowym? Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 37, s. 18
  81. Jak zostać kontraktowym? Cz. 4 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 38, s. 18
  82. Jak zostać mianowanym? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 40, s. 18
  83. Jak zostać mianowanym? / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 42, s. 18
  84. Jak zostać mianowanym? [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 41, s. 18
  85. Jak zostać mianowanym? Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 42, s. 17
  86. Jak zostać mianowanym? Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 41, s. 17
  87. Jak zostać mianowanym? Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 43, s. 18
  88. Jak zostać mianowanym? Cz. 4 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 44/45, s. 26
  89. Jak zostać mianowanym? Cz. 4 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 43, s. 17
  90. Jak zostać mianowanym? Cz. 5 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 46, s. 17
  91. Jak zostać mianowanym? Cz. 5 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 44, s. 17
  92. Karta oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2016, nr 62, s. 32-33
  93. Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli / Jolanta Szempruch // Wychowanie na co Dzień. – 2014, nr 4, s. 9-14
  94. Kilka słów o reformowaniu szkoły / Erich Petlák, Jana Hanuliaková // Wychowanie na co Dzień. – 2014, nr 6, s. 3-6
  95. Kim są w oświacie ci, którzy się nie szkolą? / Amir Jan Fazlagić // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 1, s. 27
  96. Kompetencje i rozwój zawodowy nauczyciela / Stanisław Kowal // Wychowawca. – 2020, nr 2, s. 8-9
  97. Kompetencje przyszłych i czynnych zawodowo nauczycieli / Maria Kocór // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 56-63
  98. Konsekwencje absencji / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 18/19, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  99. Kontraktowy po zmianach / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 35, s. 17
  100. Kontraktowy po zmianach. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 36, s. 18
  101. Kontraktowy po zmianach. Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 37, s. 18
  102. Kontraktowy po zmianach. Cz. 4 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 38, s. 18
  103. Kreujemy zmiany – MSCDN realizatorem innowacyjnych projektów edukacyjnych / Jarosław Zaroń // Meritum. – 2013, nr 3, s. 17-20
  104. Kurs czy sieć? : oto jest pytanie / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 28-30
  105. Lekcja dla nauczyciela : rozmowa z Moniką Jędrzejewską, zastępcą kierownika działu edukacji w Centrum Nauki Kopernik, o warsztatach dla nauczycieli realizowanych w laboratorium CNK / Monika Jęrzejewska ; rozm. przepr. Anna Przybył // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 52, s. 47-48
  106. Lista czynności dyrektora w zakresie awansu zawodowego nauczycieli / Maria Pecyna // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 41, s. 33-35
  107. Mentoring formalny jako narzędzie rozwijania synergii w środowisku szkolnym / Eliza Czerka-Fortuna // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 11/12, s. 44-47
  108. Mentoring w rozwoju zawodowym nauczycieli / Katarzyna Krysztofiak // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 50, s. 47-49
  109. Metoda obserwacji / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 12, s. 23-25
  110. Między doskonaleniem a wspieraniem / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 26-28
  111. Monitorowanie awansu zawodowego nauczyciela przez dyrektora / Elżbieta Korczewska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 39, s. 46-48
  112. Nabywanie dodatkowych kwalifikacji / Agata Lipska // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 1, s. 82-85
  113. Nadanie stopnia awansu zawodowego jako wydanie decyzji administracyjnej / Marcin Majchrzak // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 6, s. 52-55
  114. Najczęstsze błędy w zakresie awansu zawodowego nauczycieli / Marta Handzlik // Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2014, nr 56, s. 21-26
  115. Nasze szkoły wspomagają się wzajemnie / Kazimiera Podczaszy ; rozm. przepr. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 7, s. 74-79
  116. Nauczyciel awansuje, dyrektor nadzoruje : zadania dyrektora szkoły związane z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycielom / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 4-8
  117. Nauczyciel jako refleksyjny praktyk : propozycja przedmiotu „Kształtowanie kompetencji nauczyciela w środowisku wielokulturowym” / Barbara Grabowska // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 1/2, s. 17-20
  118. Nauczyciel podnosi kwalifikacje / Joanna Skrobisz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 47, dodatek „Bliżej Prawa”, s. III-IV
  119. Nauczyciel transformatywny / Maria Czerepaniak-Walczak ; rozm. przepr. Leszek Wątróbski // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 12, s. 15
  120. Nauczyciel w cyfrowej aurze / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 78-80, 82-84
  121. Nauczyciel w roli trenera / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 5, s. 22-25
  122. Nauczyciel w szkole uczącej się / Jarosław Kordziński // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 30-33
  123. Nauczyciel wobec współczesnych i przyszłych zmian / Beata Boczukowa // Paedagogica at Utilitatem Disciplinae. – 2011, R. 7, s. 51-56
  124. Nauczyciel współczesnej szkoły / Marek Kazimierowicz // Nowa Szkoła. – 2007, nr 6, s. 9-13
  125. Nauczyciele jako szkolni eksperci / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 8, s. 78-81
  126. Nauczycielska Akademia Internetowa / Magdalena Pater // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 2, s. 20-22
  127. Nauczycielskie sieci sposobem na… dżunglę (informacji i zadań) / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2014, nr 1, s. 74-77
  128. Nauczycielskie sieciowanie i doświadczenia z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych / Agata Arkabus, Anna Płusa // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 1/2, s. 62-67
  129. Nowa odsłona oceny pracy i awansu zawodowego nauczyciela w 2019 r. / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 8, s 6-11, 39
  130. Nowa rola i zadania opiekuna stażu w procesie awansu zawodowego / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 10, s. 44-49
  131. Nowa rola i zadania opiekuna stażu w procesie awansu zawodowego 2018 / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 97, s. 10-15
  132. Nowe formy doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 8, s. 76-80
  133. Nowe formy wspomagania szkół i nauczycieli – szansą i wyzwaniem dla bibliotek pedagogicznych / Kamila Jakubczyk // Poradnik Bibliotekarza. – 2015, nr 9, s. 4-10
  134. Nowe standardy kształcenia nauczycieli – kłopoty ze zmianą / Mirosława Nowak-Dziemianowicz // Wychowanie na co Dzień. – 2010, n nr 12, s. 5-12
  135. Nowe trendy w kształceniu nauczycieli / Lidia Jastrzębska // Nowa Szkoła. – 2016, nr 6, s. 3-4
  136. Nowe zasady awansu zawodowego / Piotr Gąsiorek // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 8, s. 47-50, 52
  137. Nowe zasady awansu zawodowego / Piotr Gąsiorek // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 1, s. 44-48
  138. Nowe zasady dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 10, s. 20-24
  139. Nowe zasady dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli / Jan Lewandowski // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 10, s. 15-19
  140. Nowe znów zapuka do szkół / Grażyna Jańczyk // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 1/2, s. 34-40
  141. Nowoczesny N@uczyciel / Paulina Sierańska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3, s. 31
  142. Nowości w awansie i ocenie pracy nauczycieli / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 8, s. 8-14
  143. Nowy awans zawodowy krok po kroku / Dariusz Skrzyński // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 1, s. 12-19
  144. O propozycjach kilku zmian edukacyjnych potrzebnych w szkołach / Zenon Krzemianowski, Izabela Suckiel // Nowa Szkoła. – 2017, nr 2, s. 13-19
  145. O rozwoju zawodowym nauczyciela wychowania fizycznego / Małgorzata Pelczarska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 5, s. 42-44
  146. O tym, co stałe, w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej czyli O edukacji polonistycznej dzieci najmłodszych tak samo ale inaczej / Małgorzata Mnich // Chowanna. – 2018, T. 1, s. [93]-114
  147. Obowiązek doskonalenia / Monika Sewastianowicz // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 8, s. 70-72
  148. Obowiązkowe doskonalenie nauczycieli / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 9, s. 18-21
  149. Ocena dorobku zawodowego / Anna Kiełb // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 54-57
  150. Ocena dorobku zawodowego nauczyciela / Maria Pecyna // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 83, s. 44-46
  151. Ocena efektywności doskonalenia nauczycieli / Danuta Elsner, Alicja Sikora // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 6, s. 42-44
  152. Ocena i awans zawodowy nauczycieli – różne perspektywy, różne oczekiwania / Anna Zielińska // Kwartalnik Edukacyjny. – 2014, nr 1/2, s. 181-201
  153. Oczekiwania wobec nauczyciela przyszłości : kompetencje nauczyciela Europejczyka / Wiga Bednarkowa // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 1, s. 18-26
  154. Od badania potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego do wojewódzkich zadań edukacyjnych / Zbigniew Kłosowski // Oświata Mazowiecka. – 2013, nr 2, s. 27-30
  155. Od dwóch entuzjastów zmiany do całej rady pedagogicznej / Danuta Elsner, Aleksandra Kozioł // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 7, s. 18-19
  156. Od kontraktowego do mianowanego / Joanna Skrobisz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 39, dod. „Bliżej Prawa”, s. III-IV
  157. Od stażysty do kontraktowego / Joanna Skrobisz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 38, dod. „Bliżej Prawa”, s. III-IV
  158. Od stażysty do kontraktowego / Joanna Skrobisz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 37, dod. „Bliżej Prawa”, s. III-IV
  159. Od WDN do sieci współpracy i samokształcenia / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 5, s. 78-81
  160. Oferta doskonalenia indywidualnego za granicą / Aleksandra Długosz // Meritum. – 2010, nr 1, s. 87-90
  161. Opiekun stażu / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 10, s. 33-34
  162. Opiekunie, idą zmiany / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 17, s. 6
  163. Organizacja pracy grup zadaniowych w szkole / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 32-34, 36
  164. Organizacje pomocne w doskonaleniu / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 7, s. 80-81
  165. Organizowanie doskonalenia w szkole / Bogdan Jankowski // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 10, s. 43-46
  166. Piszemy sprawozdanie. [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 16/17, strony 24-25
  167. Piszemy sprawozdanie. Cz. 1 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 18/19, s. 25
  168. Piszemy sprawozdanie. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 18/19, s. 25
  169. Plan doskonalenia zawodowego nauczycieli // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2016, nr 62, s. 26-28
  170. Plan rozwoju zawodowego – drogą do sukcesu w awansie zawodowym nauczyciela / Jan Lewandowski // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 20-24
  171. Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego / Stanisława Podleśny // Świetlica w Szkole. – 2012, nr 1, s. 24-26
  172. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego / Kinga Kuczek, Elżbieta Kubacka // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 6, s. 10-11
  173. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego / Magdalena Tobiasz // Świetlica w Szkole. – 2011, nr 1, s. 23-24
  174. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego / Ewelina Jońca // Świetlica w Szkole. – 2014, nr 5, s. 7-8
  175. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego / Kinga Kuczek // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 9, s. 16-18
  176. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela przedszkola / Maria Pecyna // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 32, s. 40-43
  177. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela przedszkola / Maria Pecyna // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 7, s. 34-36
  178. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty / Kinga Kurczek // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 3, s. 20-21
  179. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela świetlicy ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego / Agnieszka Sztwiertnia // Świetlica w Szkole. – 2011, nr 2, s. 25-26
  180. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela świetlicy ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego / Aldona Młynek-Gaj // Świetlica w Szkole. – 2011, nr 4, s. 23-25
  181. Po nowemu, po staremu / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 25, s. 17
  182. Po wakacjach po nowemu / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 27/28, s. 25
  183. Po wakacjach po nowemu. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 29/30, s. 24-25
  184. Podróż za miedzę / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 2, s. 64-66
  185. Pogłębiona diagnoza potrzeb rozwojowych / Krzysztof Bednarek // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 5, s. 72-74
  186. Pokonać trudności w pracy zespołowej / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 1, s. 32-35
  187. Pomysł na szkołę uczącą się? Zacznijmy od uczących się nauczycieli / Marcin Polak // Meritum. – 2018, nr 3, s. 15-19
  188. Poprawa jakości pracy nauczycieli / Jan Fazlagić // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 6, s. 28-32
  189. Portrety dokształcających się nauczycieli w krzywym zwierciadle typologii / Krzysztof J. Szmidt // Kultura i Edukacja. – 2010, nr 1, s. 148-160
  190. Potencjał szkoleń – twórcze zadanie dla Dyrektora / Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 6, dod. s. I-VII
  191. Potrafię uczyć w języku obcym : z działalności przemyskiego oddziału PCEN // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 3, s. 78-81
  192. Potrzeby w doskonaleniu nauczycieli / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 8, s. 16-18
  193. Powinności nauczyciela oraz wymagania na określony stopień awansu zawodowego // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 8, s. 36-38
  194. Praktycznych rad kilka / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 14/15, s. 25
  195. Praktycznych rad kilka. [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 48, s. 17
  196. Praktycznych rad kilka. [Cz. 1] / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 20, s. 18
  197. Praktycznych rad kilka. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 50, s. 17
  198. Praktycznych rad kilka. Cz. 2 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 21, s. 18
  199. Praktycznych rad kilka. Cz. 3 / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 51/52, s. 23
  200. Praktyka doskonalenia zawodowego nauczycieli wychowania fizycznego / Grażyna Kosiba // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 7, s. 10-14
  201. Problemy z awansem zawodowym nauczycieli 2020 / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 4, s. 12-18
  202. Procesowe wspomaganie w praktyce / Aleksandra Rabenda, Sabina Steuer ; rozm. przepr. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 8, s. 81-82
  203. Profesjonalizm nauczyciela / Joanna Madalińska-Michalak // Meritum. – 2014, nr 1, s. 2-10
  204. Profesjonalnie ucząca się społeczność / Karen Meynen, Paul Mahieu ; tł. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 9, s. 18, 21
  205. Program Comenius – Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej szansą rozwoju osobistego i zawodowego nauczyciela / Aleksandra Banasiak // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 5, s. 115-117
  206. Projekt Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu / Teresa Gańko // Meritum. – 2013, nr 3, s. 70-75
  207. Przedłużenie umowy / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 25, dod. „Bliżej Prawa”, s. I
  208. Przedszkola w systemie wspomagania rozwoju / Jarosław Kordziński // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 59, s.15-17
  209. Przepisy przejściowe czyli Sytuacje nietypowe w procedurze awansowania nauczycieli / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 10, s. 13-17
  210. Przepisy przejściowe czyli Sytuacje nietypowe w procedurze awansowej nauczycieli / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 97, s. 21-25
  211. Przerwa w nauczaniu a regres poziomu umiejętności językowych nauczyciela / Katarzyna Nosidlak // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 3, s. 11-16
  212. Przerwanie stażu. Cz. 2 / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 47, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  213. Przydatność i efektywność szkoleń – badania, teoria, praktyka / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 5, s. 37-46
  214. Przykładowa ankieta do identyfikacji potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego w ramach WDN // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 82, s. 33-37
  215. Przykładowe obszary obserwacji // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 12, s. 26
  216. Przywództwo a uczenie się / Joanna Madalińska-Michalak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 11, s. 37-43
  217. Regulamin pracy komisji ds. awansu zawodowego na nauczyciela kontraktowego – przykład / Elżbieta Korczewska // Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2011, nr 22, s. 29-30
  218. Regulamin pracy komisji ds. nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego, powołanej przez dyrektora szkoły // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 60, s. 35
  219. Regulamin pracy komisji kwalifikacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 52, s. 28-29
  220. Regulamin pracy komisji kwalifikacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 60, s. 36-40
  221. Rola biblioteki w doskonaleniu zawodowym nauczyciela / Jadwiga Ozdoba // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 29-30
  222. Rola dyrektora w awansie zawodowym nauczycieli od 1 września 2018 r. / Ewa Norkowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 8 , s. 52-57
  223. Rozmawiajmy o zmianach w edukacji, bo na pewno ich nie unikniemy / Maciej Jakubowski ; rozm. przepr. Klaudiusz Kaleta // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 10, s. 10-13
  224. Rozpoczęcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego : obowiązki wrześniowe / Justyna Świder // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6, s. 50-53
  225. Rozwój zawodowy nauczyciela / Franciszek Szlosek // Polityka Społeczna. – 2014, nr 3, s. 30-33
  226. Rozwój zawodowy nauczyciela a rozwój szkoły / Wioletta Stępczyńska // Wychowanie Fizyczne w Szkole. – 2016, nr 8, s. 27-28
  227. Różne pokolenia – różne potrzeby / Tomasz Kozłowski // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 12, s. 74-76
  228. Sens i bezsens państwowego systemu awansu zawodowego nauczycieli / Anna Wiłkomirska // Kwartalnik Edukacyjny. – 2014, nr 1/2, s. 167-180
  229. Sieci współpracy i samokształcenia jako nowa forma doskonalenia zawodowego nauczycieli bibliotekarzy / Anna Płusa // Poradnik Bibliotekarza. – 2014, nr 1, s. 4-8
  230. Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Marii Grzegorzewskiej w Zielonej Górze / Jolanta Jordan-Wechta, Marzena Szafińska-Chadała // Bibliotekarz. – 2018, nr 11, s. 18-21
  231. Sieć jako społeczność uczących się / Krystyna Liszka // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 11, s. 25-29
  232. Sieć uczących się szkół. Cz. 1 / Justina Erčulj ; tł. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
  233. Sieć uczących się szkół. Cz. 2 / Justina Erčulj ; tł. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, s. 24-26
  234. Sieć współpracy i samokształcenia / Alicja Sikora // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 8, s. 83-85
  235. Skąd wziąć pieniądze na szkolenia? / Paulina Gumowska // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 76-78
  236. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego / Elżbieta Korczewska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 7, s. 47-49
  237. Status nauczyciela i dyrektora : marzenia i refleksje / Zygmunt Puchalski // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 58-62
  238. Staż – obowiązek i uprawnienia. Cz. 1 / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 46, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  239. Staż pracy – jego wpływ na prawidłowe ustalenie ścieżki awansu zawodowego nauczycieli / Aleksandra Szataniak // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 80, s. 20-24
  240. Stosunek nauczycieli wf – do doskonalenia zawodowego / Monika Marszołek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2011, nr 2, s. 20-22
  241. Studia pozorów / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 14, s. 11
  242. Superwizja w pracy nauczyciela / Magdalena Poprawa // Wychowawca. – 2019, nr 7/8, s. 28-29
  243. Szkolenia branżowe dla nauczycieli / Stanisław Szelewa // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 1, s. 78-81
  244. Szkoleniowy sprawdzian / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 64-65
  245. Szkolna procedura postępowania kwalifikacyjnego wobec nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 26-28
  246. Szkoła jutra – nowe zadania, nowe wyzwania. Wybrane aspekty zagadnienia / Ewa M. Szumilas // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 4, s.47-58
  247. Szkoła uczy się uczyć OK / Magdalena Pater // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 2, s. 16
  248. Ścieżka awansu zawodowego / MP // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 10, s. 36
  249. Ścieżki efektywnego doskonalenia / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 7, s. 82-85
  250. Technologia nie zastąpi metodyki / Agata Oleksiak // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 72-75
  251. Teczka na dyplomowanego / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 23, s. 17
  252. TIK i biblioterapia w edukacji czytelniczej i medialnej – sieć współpracy nauczycieli bibliotekarzy Częstochowy i regionu : praktyczne refleksje i wnioski / Anna Płusa // Poradnik Bibliotekarza. – 2015, nr 3, s. 16-20
  253. Trening doskonalący kompetencje wychowawcze / Lidia Aldona Dakowicz, Andrzej Dakowicz // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 127-131
  254. Twórcze orientacje życiowe nauczycieli / Agata Cudowska // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 47-55
  255. U kilku pracodawców / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 51/52, dod. „Bliżej Prawa”, s. II
  256. Uchwała rady pedagogicznej w sprawie ustalenia organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 4, s. 33
  257. Uchwała w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2019, nr 2, s. 30
  258. Udany start zawodowy czyli Jak właściwie zaplanować swój rozwój / Jan Lewandowski // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2011, nr 1, s. 56, 58-60
  259. Umowa trwa nadal / Teresa Konarska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 35, dod. „Bliżej Prawa”, s. I-II
  260. Uwaga! (Nad)interpretacja! / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 26, s. 17
  261. W drodze do sukcesu – wspólnie i odrębnie : teoretyczny model wspierania uczniów w Szkole Startu do Kariery / Zofia Lisiecka, Klemens Stróżyński // Meritum. – 2013, nr 3, s. 28- 39
  262. Warszawscy nauczyciele wf o potrzebie doskonalenia zawodowego / Marzena Kurzak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 4, s. 12-18
  263. Ważna jest wysoka jakość kształcenia zawodowego / Tadeusz Sławecki ; rozm. przepr. Elżbieta Piotrowska-Albin, Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 3, s. 12-16
  264. Wdrożenia wewnętrznego programu doskonalenia szkoły i podnoszenia efektów nauczania / Andrzej Wrede // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 1/2, s. 41-45
  265. Webinaria w szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2017, nr 4, s. 30-31
  266. Wewnątrzszkolna procedura awansu zawodowego nauczycieli // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2016, nr 62, s. 29-31
  267. Wiedzieć i umieć : (o kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli w społeczeństwie wiedzy) / Małgorzata Kamińska-Juckiewicz // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 19-24
  268. Wizyty studyjne – nowoczesne szkolenia zagraniczne dla nauczycieli / Zofia Szmidt // Geografia w Szkole. – 2013, nr 5, s. 31-33
  269. Wniosek o wszczęcie postępowania na stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 52, s. 30
  270. Wsparcie doradcy metodycznego / Małgorzata Wojnarowska-Grzebień // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 8, s. 74-77
  271. Wsparcie zewnętrzne ewaluacji wewnętrznej / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 8, s. 80-83
  272. Wsparcie? Nie potrzebuję! / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 12, s. 28-30
  273. Wspomaganie nauczycieli w doskonaleniu zawodowym / Wiesława Mądrowska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 49, s. 54-55
  274. Wspomaganie nauczycieli w rozwoju zawodowym / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 36, s. 4-8
  275. Wspomaganie nauczycieli w wykonywaniu ich obowiązków / Wiesława Mądrowska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 96, s. 11-13
  276. Wspomaganie po nowemu za dwa lata / Wiesława Mądrowska // Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2014, nr 53, s. 56-58
  277. Wspomaganie po nowemu : wywiad z Dorotą Czerwonką z ORE na temat zmian w systemie doskonalenia nauczycieli / rozm. przepr. Agata Kapela // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 12, s. 10-13
  278. Wspomaganie rozwoju szkół – projekt systemowy / Dorota Czerwonka, Dorota Granoszewska-Babiańska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 7, s. 68-73
  279. Wspomaganie szkoły / Tadeusz Marczewski ; rozmawiała Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 20-23
  280. Wspomaganie szkoły jako organizacji / Małgorzata Górska // Meritum. – 2013, nr 3, s. 10-16
  281. Wszystkie książki mówią… czyli Bibliograficzne inspiracje nauczycieli / Alina Karaśkiewicz // Meritum. – 2017, nr 1, s. 100-104
  282. Wystąpienie przed komisją jako finał procedury awansu zawodowego / Jan Lewandowski // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 86, s. 56-61
  283. Wzór wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 90, s. 28-29
  284. Z prac nad wdrażaniem kształcenia na odległość / Anna Koludo, Dorota Wojtuś // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 1, s. 23-26
  285. Zadania opiekuna stażu / Beata Rechnio-Kołodziej // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 46, s. 17
  286. Zajęcia w sieci współpracy Regionalizm – patriotyzm jutra : blaski i cienie doskonalenia zawodowego nauczyciela historii na przykładzie Ośrodka Doskonalenia Nauczyciela w Olsztynie / Iwona Jóźwiak // Wiadomości Historyczne. – 2018, nr 2, s. 37-40
  287. Zakończenie stażu awansu zawodowego i co dalej? / Dariusz Skrzyński // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 5, s. 10-17
  288. Zakopani w teczkach / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 35, s. 3
  289. Zanim zostaniesz opiekunem / MP // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 10, s. 35
  290. Zarządzanie sobą – inwestycja, która zawsze się opłaca / Renata Gut // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 2, s. 36-37
  291. Zarządzanie własnym rozwojem / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 8, s. 31-33
  292. Zasady potwierdzania dokumentów w postępowaniu awansowym / Michał Łyszczarz // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6, s. 45-47
  293. Zawód nauczyciel : czas na rozsądnych przewodników zamiast nieefektownych kaznodziei / Piotr Bińczak // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 1/2, s. 41-46
  294. Zdalne formy doskonalenia / Cezary Atelak // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 7, s. 71-74
  295. Zestawienie bibliograficzne w wyborze na temat: rozwój procesowy szkoły – wspomaganie szkoły / Małgorzata Wierzbicka // Meritum. – 2013, nr 3, s. 84-85
  296. Zintegrowany System Kwalifikacji – implikacje dla szkolnictwa zawodowego oraz doskonalenia nauczycieli / Krzysztof Symela // Meritum. – 2017, nr 1, s. 29-36
  297. Zmiana przepisów dotyczących placówek doskonalenia nauczycieli / Agata Piszko // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 70-71
  298. Zmiany dotyczące doskonalenia nauczycieli / Antoni Jeżowski // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 5, s. 20-22
  299. Zmiany na ścieżce awansu zawodowego nauczyciela / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska // TIK w Edukacji. – 2018, nr 2, s. 72-74
  300. Zmiany w awansie / Monika Sewastianowicz // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 8, s. 53
  301. Zmiany w awansie zawodowym nauczycieli / Paweł Nowak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 33
  302. Zmiany w awansie zawodowym po 1 września 2018 r. / Dariusz Skrzyński // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 3, s. 8-11
  303. Zmiany w przygotowaniu zawodowym nauczycieli matematyki – ale jakie? / Ewa Swoboda // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 3, s. 56-68
  304. Zmiany w zakresie awansu zawodowego / Maria Pecyna // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 48-50
  305. Zostań nauczycielem dyplomowanym / Zofia Szmidt // Geografia w Szkole. – 2019, nr 5, s. 31-35
  306. Źródła kompetencji zawodowych nauczycieli wczesnej edukacji / Anna Jakubowicz-Bryx // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 7/8, s. 23-27

KSIĄŻKI

  1. Badanie przez działanie : jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć / Richard Sagor ; [przekł. Krzysztof Kruszewski]. – Wyd. 2. – Warszawa : Civitas : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2011
  2. Być nauczycielem – opiekunem – wychowawcą : między teoria a praktyką / red. nauk. Grażyna Durka, Ewa Murawska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012
  3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli / Liliana Dąbrowska ; Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego. – Warszawa : na zlecenie ZG ZNP ; Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2015
  4. Jak wspierać rozwój zawodowy nauczycieli / Jeff Jones, Mazda Jenkin, Sue Lord. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008
  5. Jak wspomagać pracę szkoły? : system doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół / red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz ; red. Dorota Nawalany. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015
  6. Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli : teoria, badania, praktyka / Józef Bednarek. – Warszawa ; Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP : Wydawnictwo Comandor, 2010
  7. Nauczyciel w szkole uczącej się : informacje o nowym systemie wspomagania pracy szkół / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; Ośrodek Rozwoju Edukacji. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2015]
  8. Nauczycielu, zrób karierę! : jak odnieść sukces w szkole, wszystko o rozwoju zawodowym / Jarosław Kordziński. – Wyd. 2 zm. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008
  9. Nowy system doskonalenia nauczycieli : sieci współpracy i samokształcenia. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, [2014?]
  10. O nową jakość edukacji nauczycieli / red. nauk. Joanna Madalińska-Michalak. – Wyd. 1. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2017
  11. Podwyżki, awans zawodowy i ocena pracy od 1 września 2019 r. / red. meryt. Lidia Marciniak, Elżbieta Piotrowska-Albin. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2019
  12. Rola dyrektora w procesie awansu zawodowego nauczycieli : praktyczne rozwiązania / Bożena Fronckiewicz, Jolanta Kołodziejska. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008
  13. Sieci współpracy i samokształcenia : rozmowy o profilaktyce i wychowaniu / Jarosław Haładuda. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015
  14. Sieci współpracy i samokształcenia : teoria i praktyka / red. nauk. Danuta Elsner ; [tł. z jęz. ang. Danuta Elsner]. – Wyd. popr., stan prawny na 30 czerwca 2013 r. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business, 2013
  15. System awansu zawodowego nauczycieli : ocena kluczowego elementu reformy edukacji / Magdalena Szumiec. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2016
  16. Szkoła w perspektywie globalizacji i zagrożeń / red. nauk. Barbara Dobrowolska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2013
  17. Wsparcie społeczne w rozwoju zawodowym nauczycieli / Anna Szczęsna. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
  18. Współpraca i uczenie się nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły : studium teoretyczno-empiryczne / Małgorzata Kamińska. – Wyd. I. – Kraków : Impuls, 2019

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli wczesnej edukacji / Aldona Grądzka-Tys // W: Tocząca się reforma edukacji w dialogu i perspektywie / red. nauk. Anna Karpińska. – Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2008. – S. 108-115
  2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli – w kierunku podnoszenia kompetencji kulturowych uczniów / Urszula Wyrzykowska-Dudek // W: Edukacja kulturowa : oczekiwania i potrzeby / red. nauk. Agnieszka Roguska, Małgorzata Danielak-Chomać, Mirosław Jan Dyrda. – Siedlce : Fundacja na rzecz dzieci i młodzieży „Szansa” : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012. – S. 119-125
  3. Rozwój i doskonalenie zawodowe nauczycieli bibliotekarzy / Marzena Sula-Lesisz // W: Biblioteka szkolna – tendencje rozwoju : teoria i praktyka / pod red. Lidii Ippoldt, Haliny Kosętki, Iwony Pietrzkiewicz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. – S. 125-133

Oprac. Agata Chodowiec
01.03.2021 r.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót